måndag, april 23, 2007

Våren som kom av sig...

Det är bara att hoppas på att den hittar tillbaka igen! Vi har haft några riktigt härliga dagar den här månaden.
I lördags var jag på en glasfusion kurs, så otroligt kul. Det ska jag verkligen göra igen! Väldigt inspirerande. Jag har bestämt mig för att sälja vissa av halsbandshängena i butiken. Ska hämta dem imorgon. Det känns väldigt spännande att se hur de blev!
Annars är det full rulle. Otroligt mycket på jobbet just nu. Förra veckan deltog vi i en mässa där jag var ansvarig för vår monter. Mycket att planera innan och väldigt intensivt under mässdagarna, men kul!
Har fått en massa tjeckiska glaspärlor som vi håller på och knyter upp. De kommer ju på strängar och är sammanknutna så att vi måste knyta dem en och en. Det tar en stund..... (!) Men jag fyller på i butiken efter hand. Dessutom har jag fått prov på alla mina pärlor som kommer från Kina sen... Jösses vilka pärlor! Sötvatten och urhäftiga pärlemor som är lite blanka och glittriga och sen helt supersnygga lampwork! Har aldrig sett så fin kvalitet innan på kinesisk lampwork. Riktigt roligt! Många häftiga och annorlunda. De kommer att komma till Sverige in början av juni... Så det blir lagom att göra lite snygga halsband till skolavslutningar och midsommar ;-)

Nu ska jag gå och få min skönhetssömn. Har blivit lite för lite av den varan på sistone!

Inga kommentarer: