fredag, mars 28, 2008

Vart tog våren vägen?

Det kan man ju undra. Äntligen trodde man att våren hade kommit ordentligt så blev det total snöstorm och riktig vinter! Vädret är verkligen upp och ner.
Har börjat träna lite och bland annat börjat med stavgång. I måndags bestämde jag mig för att ta stavarna ner till butiken och sen skulle jag på bio i Brandbergen (Angel). Sen gick jag till mina föräldrar efter bion därifrån. Under bion hade det ju snöat enormt mycket så jag fick pulsa fram i snön... Snacka om att få ont efteråt! Jag går ju hos sjukgymnast för ryggen just nu och den här träningen gjorde ju inte det bättre direkt. Med mina totalt otränade muskler och sen pulserande i snön med stavarna var inte så lyckat... Har varit hos sjukgymnasten flera gånger sen dess, senast i morse då jag fick akupunktur. Fick sån enorm ischias och har haft superont... Fick stränga order om att träna, men.... att ta det lugnt och max 20 minuter per gång och med bra underlag! Så kan det gå när man har för bråttom med att komma igång.

Nu är det bara 12 dagar tills vi åker till Kina! Spännande värre... barnen har långa önskelistor som jag måste få med mig också.... Så det måste hinnas med lite vanlig shopping också. Har faktiskt ingen koll på vädret där just nu, men det ä rnog dags att kolla upp det.

Har haft fusingkurs också. Det är ju så otroligt roligt. Har hunnit med att bränna några omgångar och det är intressant att göra olika former/färger och sen se hur det blir färdigt. Har både gjort fullfusing och tackfusing. Superkul!

Idag är det finalen på Let's dance! Vilken jag absolut ska se. Så vad tror ni? Blir det Tony eller Tina? De är otroligt duktiga båda två. Läste i svenskan i morse att även Tony hittat kärleken i Let's Dance! Rena rama datingprogrammet! Så lite snacks och ett glas vin framför tvn låter väl inte helt fel... Sen isäng ganska tidigt för imorgon bär det iväg till butiken tidigt...

Håller även på och gör iordning en alldeles egen arbetsplats här hemma, så att det blir ordning och reda bland alla papper och annat. Ska bli skönt att ha matbordet till det som det är till för... Vet att flera här hemma håller med om det också! ;-)
Första lägerperioden är nästan helt fullbokad nu. Andra perioden finns det plats kvar till ännu. Ser verkligen fram emot lägret. Ska bli så otroligt inspirerande och roligt! Hoppas på att vi får bra väder också. Den fina grillplatsen lockar till många mysiga kvällar. Men har du funderingar på att gå så bör du kontakta oss nu innan vi åker till Kina, för att vara säker på att få plats.

Inga kommentarer: