torsdag, mars 20, 2008

Våren


Jo, även om säkert många inte tycker det så är faktiskt våren här på riktigt. Idag är dag och natt precis lika långa så nu går vi mot ljusare tider... Visst känns det skönt? Nu i helgen är det ju påsk och jag har inte ens hunnit få upp påskriset här hemma. Fjädrarna ligger kvar i påsen... Det är fullt upp med butiken och planering av både resa och sommarläger så det kom liksom av sig.

Igår hade jag fusingkurs. Så otroligt roligt med glas och att själv komponera och designa. Sen är det ju ännu mer spännande sen att se det färdiga resultatet. Lovar lägga ut lite bilder sen. Nästa fusingkurs blir efter min Kinaresa och då blir det tackfusing. Ska göra några smyckeshängen själv först och lägga ut här så får ni se exempel på hur man kan göra. I maj ska jag börja min silverlera utbildning och ser verkligen fram emot det. Men det dröjer ett tag innan jag själv kan ha kurser i det då jag vill gå alla delar först och vill verkligen känna mig helt säker på det jag gör. Det är ju en sak att visa det man kan, men en helt annan att kunna rätta till misstag och även förstå varför det inte går som planerat ibland... ;-)

Ska i alla fall köpa lite härliga tulpaner idag. De är ju så otroligt vackra och köper nog två olika färger som jag sätter ihop. Lila och orange kanske... en riktigt färgklick!
Påsk i helgen, men jag har butiken öppen på lördag ändå om det kliar i pärl-fingrarna... Kommer nog sitta där med mitt fusingglas ändå... Sen är det påskmiddag på kvällen. Men först är det lite påskstädning.... Nä, nu ska jag ta en promenad i solen på väg till butiken...

Inga kommentarer: