tisdag, september 16, 2008

Jösses!

Jag kom undan med blotta förskräckelsen imorse. Började morgonen med att slå mig lite gul och blå! Dottern ville ha sin vinterjacka, så jag skulle hämta den på vinden. Det gick ju bra. För att kunna hissa upp stegen igen så brukar jag använda en hopfällbar plastpall (från IKEA) som jag står på, vilket jag också gjorde denna gång. Stegen var lite trög och jag tog i... det skulle jag inte ha gjort. Pang så ramlade jag... över byrån som står under luckan och pang i golvet. Då hade pallen gått sönder, fällanordningen under stolen böjde sig.... Slog mig så ganska rejält, men var ändå lättad att jag inte bröt något... Hade inte varit roligt att ställa in resan pga en sådan "klantig" grej från mej... Så jag lär få lite snygga blåmärken sen... Så jag rekommenderar inte att använda ihopfällbara pallar som stegar...

Har en del som ska hinnas med innan det bär iväg till Arlanda. Som tur är går planet vid halvsju ikväll. Butiken kommer vara öppen på lördag som vanligt, med mamma bakom disken. Har fått in en del fina nyheter och har även fått upp en kollektion av smyckes-kit med beskrivningar. Nä, nu ska jag börja packa...


Jo, ni glömmer väl inte bort att skicka in bidrag till höstens tävling! Presentkort på 500 kr att vinna. Se hemsidan för mer info.

Inga kommentarer: