lördag, augusti 26, 2006

Slut på sommaren

Så var sommaren när på slut och hösten börjar närma sig. Fast jag måste erkänna att det känns lite kul på ett sätt med hösten, därför att det är så mycket projekt och sånt som man drar igång. Dessutom kommer vardagen med alla aktiviteter in, vilket också är kul.

Jag kommer vara med på Torshälla marknad om 2 veckor och det ser jag verkligen fram emot. Jag kommer att stå mitt på Rådhustorget. Så ni är varmt välkomna! Han som varit ansvarig för marknaden de senaste 10 åren sa att hittills har det alltid varit fin väder den helgen (peppar.... peppar....). Så det är väl bara att hoppas på att det håller i sig.

På tisdag har jag en workshop efter arbetstid på en arbetsplats. 11 tjejer som är sugna på att göra egna smycken. Det ska bli jättekul! Ska ta med mig så mycket pärlor som jag orkar stuva i bilen som möjligt!!!

Idag har jag använt dagen till att få upp fönsterbrädor i köket respektive vardagsrummet. Hade först inte tänkt ha det, men ändrade mig och det blev riktigt bra. Är jättenöjd med min insats.

Sen ska jag renovera min lilltoa (gästtoaletten) och fick hjälp av min pappa att ta bort toalett och handfat. Så idag har jag målat taket. Först grundmålat och sen strukit första lagret av färgen.... guldfärg! Det blir så läckert! Det kommer bli guldtak, vita väggar och havsblått kakel på golvet. Jag har ett handmålat handfat som jag köpt i Mexico. Det är blått med en vacker vit lilja. Det kommer att bli ursnyggt! Eftersom det är en sån liten yta så kan man kosta på sig att leka lite.....

Nä nu börjar det en film på tv som min dotter tycker att vi ska ha lite tv-mys framför. Så nu ska jag poppa popcorn och bänka mig framför tvn.

Pärliga kramar
Mia

Inga kommentarer: