söndag, juni 17, 2007

12 timmars av pärlande...

... hade vi igår. Det var supermysigt och trevligt. Många skratt och mycket kreativitet i butiken. Otroligt vad 12 timmar kan gå snabbt! Vi hade kunnat sitta lika många till utan problem! Flera av deltagarna har redan anmält sig till nästa mara (kommer att bestämma datum snart!). Väldigt lyckat och kommer definitivt ha återkommande maror!
Idag satt jag och min kollega från Rosa Kompaniet och planerade inför Kreativa Mässan. Ser så otroligt mycket fram emot den. Väldigt spännande! Vi har många intressanta utställare som kommer och flera andra på gång. Det är en bra spridning och kommer att bli så kul med alla workshops!

Barnen är hos sin pappa hela veckan och jag har hela huset för mig själv. Saknar dem redan faktiskt. Ska passa på och få en hel del städning och annat gjort i huset. Min pappa håller på med min födelsedagspresent (förra årets!): dvs en liten veranda på min lilla framsida. Det blir superbra. Jag har kvällssol där och det blir helt suveränt att kunna sitta på trädäcket på framsidan på kvällskvisten. Mysigt! Dessutom blir min framsida och ingång äntligen lite representabel!
Det har ju öppnat en pärlbutik i vårt centrum också, var inne där idag med min kollega från Rosa Kompaniet. De har tyvärr en alldeles för trång lokal (även om jag vet hur det är), men inte alls samma inriktning som jag när det gäller pärlor etc. Oftast är det bra när det finns fler butiken för samma hobby. Lättare tillgänglighet och mer att välja på för kunden.
Ska lägga mig tidigt idag. Det blev ju lite sent igår och sen har vi jobbat hela dagen idag. Imorgon börjar en ny arbetsvecka... Full rulle som vanligt! :-) Imorgon kväll har jag öppet i butiken också. Blir lite vardagskvällar under sommaren. Väntar på två olika tjeckiska leveranser den här veckan också. Sen ytterligare en veckan efter så det blir lite jobbande i butiken framöver också... Roligt att få in en massa nytt. Ska försöka få in en massa nytt i webshopen också. Har en hel del att fota (minst sagt!).
Nä, nu ska jag ta det lugnt resten av kvällen...

Inga kommentarer: