fredag, juni 15, 2007

Skolavslutning

Så var det sommarlov för ungarna... Dottern gick ut mellanstadiet och sonen gick ut 9:an, dvs hela grundskolan! Hänger inte riktigt med att jag har såpass stora barn! Tiden går alldeles för fort emellanåt. Vi samlades i deras klassrum efteråt för tårta och farväl. Många tårar från tjejerna i klassen. Måste säga att det kommer även att kännas konstigt för en annan att inte se de barnen längre och deras föräldrar. Så nu är det "bara" att vänta några veckor innan vi vet var han kommer att gå till hösten.

Har fått mina lådor från Kina nu... snacka om fina saker. Både metalldelar, sötvattenspärlor, pärlemor och urfina cloisonnéer! Så otroligt roligt! I nästa vecka får jag en otroligt massa rocaille (ca 50 stycken olika tror jag det blev!). Har inte hört när jag får alla strängar, men det borde vara när som helst det också. De har även skickat iväg alla metalldelar och lite andra pärlor från en annan tjeckisk leverantör också! Ska bli så otroligt kul att packa upp allt!

Nu på lördag är det mara i butiken så då kommer den inte att vara öppen, däremot har jag öppet på måndag kväll istället. Ska även ladda ner bilderna från Tjeckien så att ni får se hur man gör en handgjord pärla. Filmade lite också...
Pärla på......
Kram
Mia

Inga kommentarer: