måndag, maj 26, 2008

Bakluckeloppis

Igår var jag med min mamma på bakluckeloppis på Siggesta Gård. Härligt väder var det. Vi blev i alla fall av med en hel del... Ingen dum idé det där. Fast man köper ju upp en hel del själv också... Bland annat en hel del glas till butiken att ha pärlor i och en perkulator för 25 kronor. Inte helt fel! De har bakluckeloppis varje söndag tills sommaren är slut, så det lär bli fler vändor... Har som sagt lite saker att bli av med... Vore ju skönt att komma in i garaget för en gångs skull... (är det någon som känner igen sig?).

Solen värmer lika skönt idag. Härligt! Idag ska jag till sjukgymnasten och förhoppningsvis så kan hon knäcka mina ryggkotor rätt... Har i alla fall varit duktig nu och kommit igång ordentligt med min träning. Imorgon är det dags igen! Idag ska jag ner till Södertälje och träffa min kollega på Rosa Kompaniet. Vi ska planera scheman för sommarens workshop på lägret! Så snart kommer ni som anmält er få scheman och annan matnyttig information.
Trodde att jag skulle bli ensam i butiken i lördags, men det var många som trotsade det vackra vädret och gav sig in i pärlans värld hos mig! Fast själv så förstår jag dem... Det är härligt att sedan sätta sig med pärlbrickan i solen och pyssla. Total avkoppling!

Nä, nu ska jag göra mig iordning. Ska iväg till min gamla granne med lite av barnens avlagda kläder. De växer ju som det knakar och alltid bra när man har vänner som har yngre barn. Då kommer kläderna till nytta igen. De hinner ju inte ens slitas så snabbt växer de! Ha det gott i solen!

Inga kommentarer: