onsdag, maj 21, 2008

Silverlera

Så har jag äntligen fått bekanta mig ordentligt med silverlera! Var på 2-dagars kurs i helgen i silverlera. Så otroligt roligt. Ser redan fram emot nästa kurs. Kommer ju att gå alla stegen så att jag själv sedan kan undervisa i det. Satt i måndags och gjorde lite fler silverhängen hemma sedan. Bland annat gjorde jag en läcker orm med gröna zirkonögon som min 17-årige son fick som present. Den hänger i ett svart läderband om halsen. Läckert tycker jag i alla fall. Roligt att kunna göra något till honom som han gillar. Pärlor är inte riktigt hans grej ;-))

Just nu har jag superont i ryggen. Har fått en otrolig låsning efter det stillasittande silverarbetet i helgen. Kunde knappt sova i natt. Så otroligt ont gör det. Var länge sedan jag fick en sådan låsning. Försökte träna bort det i måndags men det gick inte. Sjukgymnasten hade ingen tid alls nu i veckan, fick ingen tid förrän på måndag, så det blir till att stå ut om det går. Fast hade tur idag eftersom min dotter skulle till sin sjukgymnast och hon knäckte loss den ena låsningen rejält. Supersnällt av henne. En otrolig skillnad, men är väldigt öm där just nu och har fortfarande väldigt ont, men det är mycket bättre mot innan.

Idag kom ett stort paket från USA... En hel del intressanta produkter från Beadsmith. Bland annat Softflex wire och även sterling silver wire! Alltid lilla julafton när det kommer produktpaket. Nu väntar jag på paket från Beadalon och även från Tjeckien med handgjorda vackra glaspärlor!
När jag var på kursen i helgen fick jag en hel del inspiration till nya glasfusing hängen också. Vi kommer ju att ha workshops i det på sommarlägret och har köpt lite nya fina glas och kommer även att hinna köpa lite annat intressant som man kan smälta i glaset...
Igår var det konsert med Haninge musikklasser. En lång, men väldigt bra show. Temat var olika musikaler. Dottern sjöng solo, så mamma var så stolt så ;-) Det är en häftig känsla att se sitt barn uppträda. Häromveckan var jag på sonens teaterföreställning. Han går ju på scengymnasiet. De hade repeterat in monologer. Häftigt att se ungdomarna när de uppträder och går in i en roll så otroligt annorlunda än dem själva. Ska bli så roligt att se deras utveckling under de här åren som de kommer att gå i skolan.
Nä, nu måste jag slänga mig på mitt arbete med den nya hemsidan. Ska ju byta webshop leverantör och det innebär tyvärr att webshopen kommer att vara stängd i början av sommaren (från 1:a juni), men sen kommer den igen med ännu fler och många nya härliga produkter! Men det är ett mastodontarbete jag har framför mig. Har lite svårt just nu att sitta långa stunder framför datorn pga ryggen, men den kommer snart att vara bättre. Har redan tränat 3 gånger den här veckan. Inte dåligt för att vara jag... Det är en ökning med 300% just nu...

Inga kommentarer: