torsdag, maj 22, 2008

Katten på musen...

... och jag på katten... Suck! Så var det dags igen. Det tog ett tag (säkert 20 minuter) innan jag förstod vad katten höll på med. Lissi höll på lite för mycket under skåpet...och jo visst... en mus. Jag försökte få tag i den men då tog bara Lissi den i munnen och sprang iväg någon annan stans. Sen för en stund sen kom jag på det... När hon hade den i munnen tog jag istället tag i henne och helt sonika slängde ut henne... Men... max 2 minuter senare kom hon in igen genom kattluckan... med musen i munnen. Suck igen! Hon sprang sen iväg till datarummet. Där fick jag sen tag i musen i min låda, men Lissi var snabbt där med sina käftar... Men eftersom vi "slogs" om musen så släppte hon taget, musen kom under dörren till mitt hobbyrum och in i det! En superliten springa som den kom igenom... Så just nu (sen en timme tillbaka) befinner sig musen i mitt hobbyrum... Så det lär dröja innan jag sitter där nu... Är det någon som vet hur länge en mus överlever utan mat??? När jag letade efter den där inne hittade jag fågelfjädrar... så katterna har haft flera gäster där inne nu i veckan... Inte roligt alls... Vet inte riktigt vad jag ska göra. Lissi är i alla fall tillbaka i hobbyrummet, så jag hoppas ju på att hon får tag i den, så slipper jag sedan...

1 kommentar:

Anonym sa...

hej
hoppas det löste sej med musen.
dessa katter kan vara roliga dom vill ju visa matte hur duktiga dom är(inte alltid lika roligt för oss)
hade själv en katt som slåpade in det ena efter det andra och radade upp de framför matte.
sista musen fick vi jaga med låda runt hela vardagsrummet och katten efter det måtte sett roligt ut.

förslagsvis om du ser de och slänger ut katt och byte lås luckan ett tag.
dena jakt kan på gå länge tyvärr.
hoppas de går bra.
ha de gott ak