söndag, februari 11, 2007

Trött...

Grannarna hade fest till tre i natt..... och jag som hade min första kurs på Studieförbundet Vuxenskolan idag och skulle upp kl 7... Hur mysigt tror ni att det var? Så just nu är jag så otroligt trött och ska snart gå och natta mig själv ;-) Fast kursen jag hade var jättekul. Roligt att komma ut och inte bara ha sina egna kurser. Vi hade kurs i fem timmar och då hinner man med en hel del. Idag hade vi kurs med vanlig teknik, dvs nylonlina. Sen kommer jag att ha wire-kurser också och då blir det annat kul!

Igår flyttade jag ut ur butiken och i nästa månad så kommer jag att flytta in i egna lokaler. Det är ganska stora lokaler (allt är ju relativt... ;-) ), men det är en alldeles egen lokal och den är ca 50 kvadratmeter stor så det är en hel del (i butiken hade jag bara 10). Så det kommer att bli lite annorlunda. Mer information kommer på webben snart. Den ligger i Vendelsö i alla fall, fortfarande i Haninge.

På fredag åker jag och min mamma upp till Borlänge för att delta i den första Dala syfestival! Det är över 80 utställare och jag är den enda med smyckesdelar. Ska bli otroligt kul och intressant. Fast själv är jag ju även lite sygalen så risken är väl att jag lär handla på mig en hel del också! Sen om ytterligare två veckor så är det ju syfestivalen i Sollentuna... Full rulle! Sen blir det butiken som får fokus och kurserna. Sen får vi väl hoppas att våren snart kommer. När sportlovet är över så tycker jag väl att det kan komma lite mer sol och värme...

Jag och dotterna var förresten på Let's Dance i fredags. Kul att få vara med på en riktig direktsändning! Fast mycket förhållningsorder om hur man skulle sitta, le, vad man fick ha på bordet etc. Sen bjöd de på vin ett antal påfyllningar, fast en annan körde ju bil så då fanns det bara vanligt kranvatten som alternativ! Lite trist tycker jag allt. Kunde ju åtminstone varit lite bubbelvatten. Annars var det kul och de är ju otroligt duktiga flera av dom, båd Tobbe trollkarl och Anna var ju urduktiga! En del verkar ha det i blodet. Fast min dotter höll nästan på att somna på slutet, så trött var hon. Fast sen var hon ändå kvar en bra stund efteråt och jagade autografer! Hon fick flera stycken.

Nä nu kära pärlvänner, nu måste jag dra mig till sängs, en ny arbetsvecka drar igång imorgon igen.

Godnatt!

Inga kommentarer: