måndag, februari 26, 2007

Snart hemma...

Det verkar som om vi får flytta hem snart... Köket är helt monterat, mitt urläckra klinkergolv är lagt (passade på att välja nya urläckra klinkerplattor). Förhoppningsvis lägger de parketten i vardagsrummet idag och imorgon och sen är det bara tapetsering av väggarna som blev förstörda kvar... Jo just det... byggstädningen... Det är damm absolut överallt. Då menar jag överallt! Så en städning vore inte helt fel innan vi flyttar hem igen.. ;-)

Annars är det full rulle. På jobbet håller jag på med våra julerbjudanden för fullt. Jo ni läste rätt! Det är långa ledtider i produktionsleden så det känns som jul året runt på jobbet. Men kul är det, men mycket!
Vet ni vad? Hade hört rykten om att det skulle öppna en pärlbutik i vårt centrum. Precis några månader efter att jag startat upp här (fast inte i vårt dyra innecentrum så klart!). Nu vet jag säkert... så blir det. Fast jag blev faktiskt glad när jag hörde vilken butik det är: Pärlshopen! Nu tycker ni säkert att jag är knäpp, men det känns inte som någon konkurrent till mig. Vi har helt olika koncept och pärlor från olika länder. Sen är det så också att när man är egenföretagare så är det viktigt med samarbete och även fler pärlbutiker gör ju också att fler får upp ögonen för hur enormt kul det är att pyssla med pärlor! ;-)
För mig är det viktigt att ha ett helhetskoncept. Jag brinner för det jag gör. Jag fullkomligen älskar allt kreativt: att sy, sticka, sjunga, göra smycken etc... Att ha kurser är superkul! Att få dela med sig av något som man själv älskar att göra och mår bra av är helt underbart! Dessutom är det viktigt för mig att ha kvalitet till bra priser. Det är därför jag köper in direkt och importerar direkt från fabrikerna. Har 3 olika tjeckiska fabriker som jag har personlig kontakt med och som jag handlar av ständigt för att uppdatera sortimentet. Dessutom köper jag ju även direkt från Kina. Har en stor order som ligger där och väntar just nu...(massa nytt kuligt!)
Har precis kollat på den helt underbara serien "Leende guldbruna ögon". Yankho var ju helt suverän! Jag har varit sömmerska för VIF-revyn under ett par år och Yankho var en i ensemblen. Han är urhärlig, eller hur? Ett underbart gäng! Så missade ni den så se till att hänga med på reprisen... Ni får inte missa den! Nä, nu måste jag sova. Ska jobba imorgon och sen är det förberedelser inför mässan som börjar på fredag...... Godnattkramar....

Inga kommentarer: