söndag, juli 08, 2007

Sommarregn

Så var det fina vädret borta igen! Fast man ska ju verkligen inte klaga. Just nu är man glad att man inte bor nere i Skåne. Jösses vad regn de har fått. Min lilla vattenskada jag hade här hemma i julas ter sig tämligen liten.

Har fått alla mina tjeckiska strängar nu. Det är så himla kul att ta upp allt! Fast det tar sin lilla tid. De kommer ju sammanknutna om 12 strängar och de måste vi knyta upp och sen knyta en och en. Puh! Det är ju ett antal tusen strängar så de kommer upp efter hand i butiken. Men kul är det. Så många helt fantastiskt vackra pärlor. Häftiga färger och annorlunda slipningar!


Igår var jag på möhippa, dvs jag hade smyckeskurs på en möhippa. Superkul! Det var i en liten sommarstuga precis vid havet. Det låg så otroligt vackert. Man blev riktigt sugen på ett litet sommartorp så där lagom avstånd hemifrån. Ingen el och vatten inne, total avkoppling! Bruden var helt säker på att jag skulle börja kladda/måla henne i ansiktet, men blev lite tveksam när jag tog fram alla verktyg! Alla hade jättekul och det blev väldigt snygga smycken.
Idag fyller dottern 12 år och vi ska iväg och göra lite roliga saker idag. Den traditionella sången vid sängkanten är redan gjord och paketöppningen också. Synd bara att vädret inte är bättre, men man kan ju inte få allt!

Kommer ha öppet i butiken två måndagar i rad nu (mellan kl 16-18). Har ju börjat på Viktväktarna och ska iväg och väga mig halvsju...... Har faktiskt gått ner 3 kilo redan! Vissa dagar är det lite trist och jobbigt, men skam den som ger sig! Har tänkt köra nu i sommar, lite lättare när man mer än gärna äter frukt och sallader. Nä, nu ska jag ta dottern och åka iväg och hitta på nåt kul!

Inga kommentarer: