söndag, juli 01, 2007

Söndag...


och jag var med min kompis L i butiken idag och möblerade om lite. Behöver få mer väggyta för att hänga upp alla rocaille och tjeckiska glaspärlorna som kommer nu i veckan. Ska bli så otroligt kul! 141 kg pärlsträngar!
Har äntligen laddat ner bilderna från Tjeckien som jag tog när jag var där nu. Bilden här ser ni mig göra min livs första egna pärla. Så otroligt svårt. Den finns att beskåda i butiken... Fast nästa gång jag åker dit ska jag be om att få hålla på i ett par timmar. Vore superkul att göra något som verkligen går att använda sedan!!! ;-) Det var så otroligt svårt. När man väl hade fått den rund och sen skulle ta in den i lågan igen för att lägga på detaljer så deformerades den ju... Suck! Fast jag ska nog få häng på det där också.
Nu ska jag iväg till L och vi ska sitta och göra bröllopsinbjudningar. Inte mina!!! Hon ska gifta sig med T i augusti. Så vi ska scrappa och stämpla kort för fullt ikväll. Roligt pyssel det med, men som jag inte alls haft tid med de sista åren. Ni som kommer på Kreativa Mässan i september kan få prova på scrapbooking också. Det kommer också att finnas där. Så otroligt kul det med.
Är inne i slutskedet i vecka 2 med Viktväktarna... Gav till slut upp och insåg att jag inte klarar av att gå ner i vikt själv. Dessutom när vi på jobbet får äta hur mycket glass vi vill när vi jobbar (det finns på kontoret!) gör ju inte saken bättre... Så första veckan var det faktiskt 2 kilo minus, men förhoppningsvis så är jag tillbaka i min gamla storlek i mitten av hösten eller nåt. Det brukar ta ett halvt kilo i veckan ungefär. Så det är mycket frukt och grönsaker just nu.
Nä, nu ska jag pinna iväg på min cykel... Inte bilen, vi tänkte ta oss ett glas vin ikväll när vi sitter och skapar!
Tjingeling!

Inga kommentarer: