fredag, september 14, 2007

En arbetsvecka...




... är till ända. Den här veckan har det verkligen varit full rulle. Hem efter mässan, som var enormt roligt, men det kändes i hela kroppen när man kom hem. Full fart på jobbet också, fast kul.
Idag fick jag stora memory wire från Tjeckien. Ska testa göra lite nya halsband av dem imorgon i butiken. Jag har sammetstuber som man kan göra superfina halsband av. Många av de stora varumärkena inom smycken kommer med det snart så det blir enormt kul att kunna ha det i butiken till kunderna. Jag lägger ut bilder sen när jag gjort några.
Igår var jag på föräldrarmöte i min sons gymnasieskola, Scengymnasiet. Vilken skola! Varför fanns det inte sådana skolor när man själv gick på gymnasiet. Blev nästan lite avundsjuk. De har så kallat problem baserat lärande. Jobbar mycket integrerat mellan de olika ämnena under olika projekt-perioder. Jag fick ett enormt gott intryck av skolan. Känns tryggt och bra. Det är viktigt att ens barn har en bra bas under sin dag. De är ju trots allt många timmar per dag på skolan och det är viktigt att det känns bra och att de trivs. Sen har de en föreställning i december på Stadsteaterns Scen i Skärholmen. Otroligt häftigt för dem. Ser redan fram emot den.
Imorgon är det öppet i butiken igen. Har med hjälp av min otroligt snälla mamma hunnit få upp allt och iordning efter mässan. Har till och med hunnit få upp lite mer nyheter också, men har fortfarande många att plocka upp. Jösses vilken tid allt tar.
Sen på söndag har faktiskt min kompis L och jag bestämt att vi ska ut och stava.... dvs stavgång. Fick ett par superfina på jobbet häromdagen och jag har redan ett par som hon kan använda. Jag behöver verkligen ut och röra på mig mera. Testade kolestorolet häromdagen på jobbet, vi hade en föreläsning om bra och dåligt fett, och det hade gått upp sedan förra testet. Så måste börja tänka lite på motionen också, inte bara maten...
Som vi lärde oss på föreläsningen: Var snäll mot ditt hjärta!

Inga kommentarer: