tisdag, oktober 30, 2007

Snart mässa igen...


och jag har lovat att städa.... Suck! Sonen vill ha några kompisar hemma imorgon kväll/natt och titta på skräckfilmer... Det är ju Halloweennatten - sista oktober. Så jag sa att de kunde vara här - med tanke på hur mycket jag jobbat på sistone så är det lite att plocka iordning innan de kan ta vardagsrummet i besittning... ;-)
Först visste jag inte om jag skulle säga ja - men sen kom jag ihåg hur det var när jag var tonåring. Jag och mina kompisar fick alltid vara hemma hos oss. Kände oss alltid välkomna - det är viktigt att ungdomarna har någonstans att ta vägen och att de känner sig välkomna. Sen råkade väl inte det vara den bästa timingen direkt - med syfestivalen precis i antågande. Men får väl sova med öronproppar så att jag inte hör filmen alltför mycket ... Skräckisa är inte direkt min favorit... Klockan är redan elva och jag har massor kvar - har inte haft någon lust att städa så har suttit och gjort iordning påsarna med halvädelstenar till mässan... Nä, nu är det bäst att jag sätter igång så att jag kommer isäng. Imorgon ska vi bygga upp monter på mässan så det gäller att ha ork.

Godnatt!

Inga kommentarer: