lördag, november 24, 2007

Resa...

Är kvar i butiken. Det är lördags eftermiddag och klockan är strax fyra. Det var många som kom idag och en hel del nya kunder. Alltid lika roligt när nya kunder hittar till mig. Butiken ligger ju lite avsides i ett bostadsområde så det är ju inget ställe man bara ramlar på. Vi håller på och hänger upp nya pärlor. Så roligt! Har gjort om lite i butiken och fått upp fler väggaller så nu ska äntligen resterande tjeckiska glaspärlor få komma upp. Det är en hel del. Några så otroligt läckra! Roligt att få plocka upp så här när jag nästan glömt bort alla vackra pärlor jag köpt in... Ja, ja om dygnet ändå hade 48 timmar! Speciellt så här innan jul.
På torsdag har jag kurs i butiken igen och då har jag öppet lite innan mellan kl 17-18. Sen är det ju pärlmaraton på lördag 12-24. Det finns fortfarande platser kvar om någon är sugen. Inte så dumt att sitta i lugn och ro och få julklapparna gjorda...
Igår var jag helt slut. Gick faktiskt och la mig kl 7 redan, kollade på Doktor Phil och sen släckte jag... Jösses vad jag behövde det. Sömn är inte direkt något som man har överskott på. Så emellanåt är det nödvändigt att ta sig en riktigt tidig kväll.
Nu har vi bokat resan till Kina i alla fall. I april bär det iväg till fabrikerna där nere. Ser verkligen fram emot det. Vi kommer att vara borta i två veckor drygt. Härligt! Vi ska hinna med Peking i några dagar också för lite klädshopping! Alltid lika kul att fynda! Nä, nu måste jag fortsätta med att få upp resterande pärlor. Ha det gott!

Pärliga kramar.....

Inga kommentarer: