fredag, december 07, 2007

Fredag!

Så var det helg igen! Skönt... Barnen är hos sin pappa i helgen och jag har dessutom lovat min dotter att huset ska vara i perfekt skick när hon kommer hem på söndag! Så helgen är ganska fulltecknad eftersom butiken är öppen imorgon och på söndag har jag en fortsättningskurs på Studieförbundet Vuxenskolan i Tyresö. Ska bli kul!
Idag fick jag en leverans från USA... Bland annat efterlängtade beadstoppers och magnetlås. Kommer att plocka upp dem i butiken tills imorgon. Ni som inte vet vad en beadstopper är måste bara testa den! Helt suveränt. Inga mer pärlor som åker av wiren när man är halvvägs på halsbandet... Dessutom bra att kunna trä från båda håll på halsbandet och utgå från mitten. Har även beställt lite andra roliga nyheter. Ni får komma till butiken och kolla!
Mina tjeckiska pärlor är på avigvägar. Min säljare på fabriken mailade mig och var så arg på en kollega... vilken hade satt fast fel leveransförsändelse på paketet.... så just nu vet vi inte var paketet är någonstans.... Det tar ca 3 veckor för dem att stränga upp alla pärlorna igen på nytt om de inte hittar var paketet är någonstans.
Men ikväll är det antagligen idol som gäller. Har inte sett alla deltävlingar, men jag måste säga att det är enormt kul att det är två tjejer i finalen! Aldrig fel med lite girlpower! Nä, nu är det bäst att se till att få i sig lite middag och ta fram pärlbrickan tills idolfinalen. Att sitta framför tvn med pärlbrickan i knät är aldrig fel... ;-)

Inga kommentarer: