torsdag, december 27, 2007

Inventering...

Jösses, nu märker man att man har ett stort sortiment... Vi har räknat i två dagar nu och vi har nog några kvar innan vi är färdiga... Inventering är ju inte direkt någon favoritsysselsättning, speciellt inte när man har så mycket artiklar som är så otroligt små.... och många! Fast nu passar jag på och skriver upp allt ordentligt ute på lagret så att jag räknar ner hela tiden sen, så nära år tar det förhoppningsvis några dagar kortare! ;-) Det var många tusen hjärtan jag räknade i tisdags... Igår började jag med strängar... Har tagit semester från mitt vanliga jobb för att hinna med. Fast skönt att kunna göra det i lugn och ro.

Igår var jag ute och köpte lite julklappar. Vi ska fira allihopa på fredag eftersom mina barn var med sin pappa på julafton. Dvs jag, barnen, mormor, morfar och morbror till barnen. Lyckades faktistk hitta det som barnen önskade sig (de var väldigt specifika!), men har absolut ingen aning om vad jag ska ge till min bror! Kanske några teaterbiljetter eller något. Sånt är alltid bra och uppskattat. Lyckades faktiskt hitta en ursnygg tröja till mig själv på Esprit när jag köpte en julklapp till min dotter. Nedsatt till halva priset! Visst är det konstigt att man känner som om man nästan har tjänat lite pengar när man handlar på rea. Fast jag handlar kläder väldigt sällan nu för tiden och tänker till ordentligt innan jag slår till. Fast just nu ska jag inte handla för mycket... har ju inte riktigt kommit i min "riktiga" storlek än...och efter julhelgen kommer det nog att dröja lite längre innan jag är där... Gjorde en stor sats knäck i förrgår, men åt bara några samma dag. Låter dem stå och vänta tills ungarna kommit hem. De älskar knäck.

Är i butiken just nu och inventerar... Håller på med mina styckespärlor från Tjeckien. Det tar sin lilla tid... I januari väntar jag på bland annat kedjor och stora halvädelstenar och berlocker. Förhoppningsvis så skickas det efter nyår. Kommer även göra beställningar från Tjeckien på lite nya roliga handgjorda. Nä, nu ska jag fortsätta att få in alla antal etc i bokföringen också. Ha det gott!

Inga kommentarer: