fredag, januari 04, 2008

God fortsättning!

Det önskar jag er alla. Hoppas att ni har haft en skön jul och nyår. Jag har varit ledig från mitt vanliga jobb och det har faktiskt varit urskönt att kunna sova och vakna av sig själv och inte av väckarklockan! Vi är nästan färdiga med inventeringen (har ju två dagar till på mig...) och det känns otroligt skönt.
Har en hel del roliga planer på gång. Nästa vecka kommer lite varor att skickas från Kina med flyg till mig så om ca 2 veckor bör jag ha dem i butiken. Bland annat lite nya kedjor, berlocker och metallpärlor. Sen får jag äntligen sammetstuberna! De kommer bland annat i färgerna svart, ljusbrunt, mörkbrunt, grått, grönt och rött. Ska bli kul att sätta igång med tuberna igen. Enkelt och snyggt!


Idag har jag varit i Uppsala. Har köpt något som jag funderat på länge... En fusing- och silverlera ugn! Så nu kan jag fusingbränna och bränna silverlera... Ska bli så otroligt kul.. Kommer att lägga in lite glasfusing på kursschemat, men silverlera kommer att dröja. Jag vill gå alla delkurserna först så att jag blir certifierad PMC lärare först. Har redan anmält mig till de två första stegen. Ser verkligen fram emot att göra lite roliga och annorlunda smycken. Troligtvis kommer jag kunna ha silverlera kursen någon gång i höst om det går som jag vill. Fast jag har lovat mig själv att jag inte får sätta igång och fusa förrän jag är färdig med inventeringen. Så gissa om jag kommer att vara i butiken imorgon och räkna!

Har investerat i ett ljustält också så att jag kan ta snyggare och bättre bilder på pärlorna till webshopen. Ska också bli kul att testa och se resultatet. Nä, nu ska jag ta och stänga av datorn för kvällen och koppla av med lite pärlor...

Inga kommentarer: