fredag, januari 18, 2008

Stormvarning...


Så var det stormvarning inför morgondagen! Hoppas verkligen inte att det kommer ända upp hit. Den här vintern har ju haft otroligt konstigt väder. Det var inte många dagar med snö som vi fick.

Tyvärr fick jag avboka silverlera kursen. Har ju varit sjuk hela veckan så det var ingen höjdare. Sen blev jag upptagen med annat också... jag skriver mer om det senare...

Eftersom jag varit sjuk har jag inte hunnit färdigt med inventeringen ännu, men ska se till att få allt räknat i nästa vecka. Det är inte så mycket kvar, men det tar ju några timmar i alla fall.

Det är ju Formex nu i helgen också. Får se om jag hinner åka dit och kolla... och om jag orkar. Det är ju inte så att man är sysslolös direkt. Vi ska planera lite på söndag också. Vi har en hel del på gång. Nu har vi i alla fall satt ett datum för Kreativa Mässan. Den blir den sista helgen i september i höst. Så det är bara att boka in! Sen har vi lite andra roliga planer lite närmare i tiden också. Jag skriver mer i nästa vecka om det. Vi måste sätta exakta datum först.

Fick en leverans från USA med Accu-Flex wire 49, trådars. Det blir inga veck när det är så många trådar i wiren. Enormt följsam är den. Sen har jag fått in en slags flytande plast. Man doppar ner sina verktyg i den, bland annat platt-tången (speciellt om den är räfflad) och så blir det ett plastskydd så det inte blir fula märken när man klämmer metall etc. Superbra! Det nöts ju bort efter ett tag, men en burk räcker till 100 doppningar! Helt suveränt!

Nä, nu ska jag gå och lägga mig. Ska ju upp tidigt imorgon. Det är ju lördag och då är ju butiken öppen...

Inga kommentarer: