lördag, januari 19, 2008

Postkod!!!

Jo, idag har mycket handlat om postkod... Jag hade ju öppet i butiken idag och fick hjälp av en kompis eftersom jag var tvungen att vara borta en stund. I tisdags fick jag nämligen ett telefonsamtal från Postkodlotteriet!!! Min mamma var en av vinnarna i veckans dragning. Deras postnummer hade vunnit. Man kan ju vinna allt mellan 10.000-100.000 kronor. Det är ju inte helt fel! Så de ville att vi skulle se till att mamma var hemma på lördag kl 11 och att vi familjemedlemmar också var där. Inte så lätt att hålla tyst i nästan en vecka när man pratar med sin mamma i stort sett dagligen.
Så dagen har varit innehållsrik måste jag säga. Det var väldigt många som hade vunnit i deras område. Så det var en stor samling när de skulle lotta ut bilen. Enormt häftigt och helt otroligt att det händer en familjemedlem. Så vänner... det är faktiskt sånt som kan hända en själv, inte bara andra. Fast det var tur att det inte var vårt postnummer... vi har ingen lott. Så jag ska faktiskt börja prenumerera på en gång. Tänk om vårt nummer skulle komma upp. Jösses vad man skulle gräma sig. Så både brorsan och jag kommer nog att beställa en lott på en gång... ;-)
Nä, nu ska jag nog ta och lägga mig snart. Är helt slut. Ha det gott!

Inga kommentarer: