onsdag, januari 24, 2007

Mera snö!!!

Så har vintern äntligen kommit på riktigt och det med råge! Så otroligt vackert och fridfullt med snön! Härligt.

Jag var på Formex mässan nu i helgen och det var väldigt intressant. Passade på att besöka min kollega i smyckesbranchen: Malin på MarMalaid. De har väldigt fina smycken och lite annat smått och gott. Kollade in lite kollegor som sålde pärlor, så nu är jag faktiskt taggad att eventuellt bli grossist för tjeckiska pärlor... Insåg att jag har nog väldigt bra kontakter... Vore ju kul!

Kommer ju även att hålla kurser på Studieförbundet Vuxenskolan i vår och två av kurserna är redan fulla! Programmet har bara varit ute i 2 veckor så det är ju superkul! De ringde mig och ville ha flera datum... Många som vill lära sig att göra sina egna smycken.... alltid kul med lite bling-bling ;-))

Sen har jag fyllt på mitt lager med pärlemor i olika former. Jag kommer snart att lägga ut dem på webshopen... så håll utkik! Det är så kul med pärlemor och alla häftiga former och färger och sen om man dessutom kombinerar med matchande pärlor....härligt!

Imorgon ska jag åka upp till Vemdalen med en hel busslast arbetskompisar. Ska bli så otroligt skönt! Skidåkning, massor av snö, koppla av, ha kul, uteliv både på dagen och kvällen :-)) Man är inte bortskämd med att få åka bort så här så det ska bli urskönt. Vi kommer att bo i stugor och idag så var jag och tjejerna jag delar stuga med och handlade mat. Fast jag hittade inte mina skidkläder.... rörigt att flytta så här hastigt och lustigt... så jag har fått låna min sons bästis urvuxna kläder... Jag var lite nervös att jag inte skulle komma i dem (har tyvärr gått upp lite för mycket i vikt det sista året)... men det gick bara bra... Puh!

Så i helgen blir det inget pärlande utan bara ta hand om sig själv och ha det bra! Så kommer jag tillbaka med nya krafter... Fick ett bra erbjudande från min pärlfabrik i Tjeckien på häftiga facetterade pärlor så jag kommer nog att handla in dem... Men jag ska fota de nya pärlorna jag fått och lägga in dem, otroligt härligt smaskiga pärlor.... Mums!!!

Njut nu av snön och ha en helt underbar helg!

Inga kommentarer: