söndag, augusti 05, 2007

Beijing....

Vilken harlig stad! Vi har varit har i 2 dagar nu och hunnit med massor kanns det som. Har i stort sett redan kopt upp hela budgeten i parlor.... Puh! Hur ska detta ga. Kommer ha massa fina och annorlunda parlor och halvadelstenar med mig hem. Har aven hittat en hel del fina metall berlocker och mellandelar.
Dessutom har jag fyndat lite adidas klader. Inte helt fel!
Idag var vi i Forbjudna staden. Dar traffade vi en mongolisk student som volonterade dar inne och de salde sin egen konst. Valdigt vackra saker. Bade sonen och jag fick med oss varsin. Sen kopte jag en jattefin brollopsgava tillmin kompis L. som gifter sig i augusti. Men det var maffigt varre dar inne! Pa vagen ut traffade vi en kvinna som var dar med sin morbror. Hon och sonen (7 ar gammal) halsade pa i Beijing. Sa vi foljde med dem och tittade pa Hutongerna. Imponerande och urhaftigt! Sen hamnade vi pa ett traditionellt te-hus. Inget billigt noje, men ska man lara kanna kineserna och deras traditioner sa....
Sen skulle vi bara aka en snabbis till en av marknaderna och handla lite klader.... men var hamnade jag... jo bland parlor sa klart.... Eftersom jag handlar sa mycket sa fick jag bra priser. Jamfort med mina andra inkopare kandes det valdigt bra. Sen fick vi skjuts hem med dom hela vagen till hotellet! Kanns som vi idag har haft otrolig tur och traffat sa trevliga manniskor.

Nu maste jag ga och sova eftersom imorgon bitti blir vi hamtade vid hotellet kl 8 pa morgonen for en heldagstur till Kinesiska muren. Vi ska aven till silkesfabrik och cloisonnefabrik. Spannande dagar!

Vi ses snart i Svedala!
Parliga kramar fran Mia i Beijing!

Inga kommentarer: