onsdag, augusti 29, 2007

Löss...


Är inget kul! Min dotter ringde tidigt en eftermiddag i veckan och sa att hon fått löss!!! Hon var på väg till sin mormor för hjälp. Det är tydligen flera i hennes klass som redan haft det och det sprider ju sig snabbt. Men nu är de borta efter att ha behandlat med medel från apoteket. Själv har jag sluppit undan, sonen också, vilket ju är skönt! Men äckligt är det med löss... Hualigen!

Annars rullar det på ordentligt med mässan. Fler utställare anmäler sitt intresse, superkul! Bland annat Sticka föreningen. Så det blir en massa roliga workshops med stickning och virkning också. Kommer finnas så otroligt mycket kul att göra. Vi har även bestämt att vi kommer att ha 4 olika parallella workshops hela tiden! Wow! Vill själv gå på några och lära mig av kollegorna, får se vad man hinner. Kan ju bli svårt mellan att stå i monter och själv ha workshops. Men det känns riktigt bra och spännande.

Nästa helg så är det Borlänge som hägrar och Dala Syfestival. Ska bli roligt. Den här gången ska vi faktiskt bo på hotell inne i själva Borlänge. Förra gången bodde vi på värdshuset lite utanför. Väldigt fint, men vi ska vara där i 3 nätter så det kändes lite roligare att bo inne i själva stan.

Fick samtal från Kina på min mobil nu ikväll, men jag hörde det inte så jag hade meddelande på svararen. Jag har ju 25 kg pärlor som är på drift från Kina och det var min leverantör som ringde och sa att hon hade ett viktigt meddelande! Hoppas bara att det inte är dåliga nyheter. Det är ju tidsskillnad på 6 timmar, så jag måste vänta med att ringa tills imorgon bitti. Lite nervöst känns det allt. Nä, nu är det dags att sova (fast jag ska kolla i lite beadalon och beadsmith kataloger faktiskt...)

Inga kommentarer: