onsdag, augusti 08, 2007

Countdown!

Har i Beijing ar det nedrakning tills OS borjar idag. Just nu sitter sonen och jag pa ett internetcafe precis vid Himmelska Fridens Torg. Dar ar det en officiell nedrakning, med massa kandisar precis kl 8 ikvall (om en timme). Nar vi kom hit var allt avstangt men jag hoppas att det oppnar sa att vi kan se lite av festligheterna. Det ar tradition har i Kina att arsdagen innan nagot stort firar man. Det gar inte att missa har i Beijing att det snart ar OS. Det ar reklam precis overallt.
Idag har faktiskt solen tittat fram, med 35 gradig varme och alla utslapp blir det nastan olidligt! Vi hade "tur" nar vi var pa muren da det var disigt. Det gjorde tyvarr att vi inte fick sa fin utsikt, men vi orkade ga hela muren. 2 och en halv timme standigt uppat... sen en timme ner. Josses vad jag svettades, men maffigt och vackert var det (lite laskigt ibland ocksa)!
Imorgon far jag lite mer leveranser av produkter som jag kopt. De ar snalla och kommer med det till hotellet. Sen ska jag forsoka packa det ordentligt tills speditionsfirman hamtar det. Har aven fatt i uppdrag av dottern att kopa Lacoste-skor sa det star pa agendan imorgon ocksa.
Jag gjorde nagot kul idag: Jag var och klippte mig! Ingen pa hela salongen kunde engelska! Men det gick riktigt bra. Gjorde slingor ocksa. Eller vad man nu kan kalla det. Jag ville ha slingor i 3 olika farger. Det blev 2 farger med ganska stora "klumpar" till slingor och resten i den tredje fargen. Visste inte vilken farg som var vilken och hur det skulle bli, men under tiden jag satt dar var jag tacksam att jag inte bl a tog svart farg som jag forst tankt pa!!! Helsvart har pa mig ar nog inte sa lyckat! Men resultatet blev jattebra! Sa jag ar supernojd. Det kommer jag absolut gora om nasta gang jag aker (for flera ganger tanker jag verkligen aka hit!).
Naval, jag tror att jag och sonen behover dra oss mot torget nu for att fa se lite av festligheterna. Vi hor ljuden och visslingarna (och tutandet fran bilarna som vanligt sa klart!).
Ha det gott!

Inga kommentarer: