lördag, augusti 18, 2007

Idag ska jag ...

gå på min kompis L's bröllop. Ser verkligen fram emot det. Solen skiner och det är en vacker dag. Lät sy upp en klänning i Beijing som jag ska ha på bröllopet i olivgrönt siden med mönster invävt. Tyvärr blev det inte så snyggt som jag hade förväntat mig, men det beror inte på klänningen! Mentalt hade jag sett mig i klänningen, vacker och smal (!)... hm, så kilona kan ju inte klänningen rå på som sagt... Men gick faktiskt ner över 2 kilo i Peking, tack vara allt gående (och svettande!). Inte illa. Nästa vecka ska jag forstätta med viktväktarna igen.
På bilden ser ni när vi var utanför Himmelska Fridens Torg när de hade nedräkning inför OS (exakt ett år kl 20 den 8/8 lokal tid). Det var urhäftigt. Jag vet inte hur många miljoner kineser som var där, men enormt trångt i hela centrala stan var det i alla fall. En upplevelse!
Nu ska jag gå och börja göra mig iordning för att gå på bröllop...

Inga kommentarer: