söndag, mars 18, 2007

Aprilväder

Vi har verkligen fått ett riktigt aprilväder hit. Jösses vad det regnade i morse. Försov mig i morse. Först var jag uppe vid 6-tiden eftersom dottern skulle upp tidigt och göra sig iordning. De tävlade i DM i cheerleading idag. Supertråkigt att jag inte kunde vara med och titta. Å andra sidan hade jag en kul kurs på studieförbundet vuxenskolan. Riktigt kul är det! Sen gick jag och somnade om och vaknade med ett ryck kl halvtio! Kursen börjar kl 10 och vanligtvis brukar jag vara där minst 40 minuter innan för att plocka upp och göra iordning. Snacka om att det blev fart på mig. Fick med mig sonen som bärhjälp. Kom in någon minut i tio, med andan i halsen! Inte så lyckat, men jag kom iordning snabbt i alla fall.

Igår hade jag butiken öppen för första gången och det var en jämn ström med människor. Jättekul! Känns otroligt bra med den nya butiken och att ha så stor yta alldeles själv. Kommer nu till en början att endast ha öppet på lördagar. Detta är eftersom jag har mycket nya varor som kommer att komma in och som jag måste hinna plocka upp och få in i systemet och i butiken. Kommer att få en massa nya saker denna och nästa månad!

Igår var vi hela familjen inkl mormor/morfar/morbror till barnen och min sons bästa kompis på teater. Dottern var inte med eftersom pjäsen är med åldersgräns och hon hade förberedelser med sitt lag inför dagens tävlingar. Vi var på Maxim och såg på Aveue Q. Rekommenderas starkt! Så otroligt duktiga skådisarna var! Det är en slags parodi på Sesame Street så skådisarna har sådana dockor och texterna är ironiska och superroliga! Vill ni se något annorlunda, roligt med bra musik: gå dit! Det är första gången som den spelas på något annat språk än engelska. Men enligt sonen (som kan de flesta texterna på engelska redan!) så hade de lyckats väldigt bra med översättningarna. Det var det enda han önskade sig i födelsedagspresent nu när han fyllde 16, att vi alla skulle gå och se Avenue Q. Han brukar sitta och kolla på deras scener från USA på YouTube. http://www.avenueq.se/

Nä nu ska jag ägna några timmar åt något som jag undvikit på sistone: STÄDA!

Inga kommentarer: