måndag, maj 21, 2007

Lampwork.....

Jösses vad lampwork jag har handlat... Ni skulle bara veta... Runt etthundra olika sorter och färger... Pa fredag kommer jag att plocka upp allt som jag handlat med mig har i Tjeckien, sa att det finns uppe pa lordag... Jobbigt tangentbord, darav den osvenska stavningen... Har idag varit hos min leverantor av lampwork, dvs de handgjorda glasparlorna. Det tog ¨hela dagen... himmelriket... nästan i alla fall. Hittade precis tva prickar pa tangentbordet... Jo, hade ju beställt innan, men det blev ju lite mer kan man ju säga... Otroligt vackra. Fick testa själv ocksa... Hm, ni som kommer in i butiken kommer att fa se¨. Supersvart och den blev inte direkt bra, men som ett första försök sa de att det var bra...
Har ar det rena rama sommaren. Har suttit ute nu ikväll och druckit en öl i solen. Det har varit tjugoatta grader idag... Inte helt fel. Imorgon ska jag träffa de som jag köper mina metalldelar utav. Ska bli kul att se hela deras sortiment. De har även lite pärlor. Sen pa eftermiddagen ska jag till de jag köper alla pärlsträngar utav, bland annat facetterade etcetera... De flesta av mina leverantörer har jag ju träffat förut. Den här datorn har ingen usb-kabel, annars hade ni fatt sett en bild av mig när jag försöker mig pa att göra en lampwork pärla... Jag far lägga in den senare.

Nu ska jag faktiskt ner till mitt hotellrum och plocka iordning lampworkpärlorna. Maste försöka fa ner den i handbagaget. Tur att den väskan har hjul... Hoppas de inte väger den bara, da blir det massa övervikt att betala....
Har även hunnit med en snabb shoppingtur och inhandlat mina favoritjeans av märket HIS... Helt suveräna bzxor. Passar mig superbra. Sa det blev tva par, sen köpte jag nagra sommarlinnen, även till min dotter. Imorgon ska jag försöka hitta nagot till sonen ocksa. Fick även rekommendationen idag att köpa tjeckisk champagne som tzdligen ska vara helt suverän. Attans vad surt det kändes sen när jag kom pa att man inte far ha med sig vätska genom kontrollen pa flzgplatsen... Far ta bilen nästa gang...

Sommar varma kramar
Mia

Inga kommentarer: