söndag, maj 27, 2007

Hemma

Hemma efter Tjeckienresan. Borta bra men hemma bäst. Har haft en väldigt bra och givande resa. Handlat otroligt mycket pärlor. Hade närmare 60 kg packning med mig hem... tog själv alla lampwork i handbagaget... Resten skickas nästa vecka. Bland annat massor av nya tjeckiska glassträngar, i härliga färger och former, nästan 100 nya olika färger av rocaille och bugles och även en hel del metalldelar och kedjor. Ska bli superskoj när allting kommer, men kommer att ta ett tag innan jag hunnit få upp allt. Längtar redan tills nästa resa...

Har äntligen fått ner plantorna i jorden som jag köpte innan Tjeckienresan. Underbart väder hela dan så det var så otroligt skönt att vara ute och gräva och få lite ordning i trädgården (inte för att den är så stor, men desto viktigare då på nåt sätt). Sen satt jag i solstolen och gjorde smycken på eftermiddagen och passade på att få lite färg samtidigt.
Har köpt in en massa nya härliga handgjorda tjeckiska lampwork. Vilken lyster och kvalitet! Så otroligt vackra och många färger och former. Så jag har suttit och gjort en hel del nya designer, mycket med färgad wire. Otroligt kul.
Imorgon har jag kurs i butiken igen och det ska bli superkul. Känns som ett tag sedan nu. Ska bli kul att höra vad de tycker om alla nya pärlor jag har. Kommer dessutom få in en hel del nya metalldelar och även kedjor. Har redan nu både silver, guld, svarta och antikfärgade. Ursnyggt att göra med lampwork. Nä, sängdags... en arbetsdag väntar imorgon.
Godnatt!

Inga kommentarer: