tisdag, maj 01, 2007

Valborg

Så förflöt en väldigt lugn Valborg. Hade lovat dottern att vi skulle fira nere på stallet och så blev det. Var så otroligt trött efter helgen när vi gått upp kl 5 två dagar i rad!!! Fast det var urhäftigt att se SM och alla cheerleading lag. De är så otroligt duktiga!
Sen var det ju teater i lördags och visst blir man stolt som förälder när man ser sitt barn spela upp! Han har ju bara sökt in till olika teatergymnasium så det är det som gäller för honom!

Sitter och håller på med ordrar nu och börjar faktiskt surna till. Har just nu 4 (!) kunder som inte betalat sina ordrar och de har fått pärlorna för väldigt länge sedan.... Så går det när man är snäll och skickar varorna innan man fått betalning. Inte alls schysst tycker jag! Då blir det ju så att jag blir tvingad att vänta med att skicka iväg ordrarna förräns jag ser att jag fått in pengarna på bankgirot! Inte snällt mot de som faktiskt betalar in fort! Så jag har suttit och skickat iväg påminnelser nu. Inte kul!
Ska strax iväg till butiken och bereda plats för nya varor. Det är alltid lika roligt! Har ju fått in massa nya varor och i nästa vecka kommer mer, både från Tjeckien och USA!
Har hunnit med att plantera lite växter i alla fall. Till och med försått lite frön i såna där plantlådor! Ska bli spännande att se hur det går. Både tomatplantor och chilifrukter. Sen en hel del vanliga blommor så klart. Måste prata med grannen också eftersom något djur, troligtvis ett rådjur, har haft av ca en meter på vårt gemensamma staket. Det hade ju sett sina bästa dagar för väldigt länge sedan, så det behövs verkligen ett nytt, så det kanske blir av nu... Fast själv så har jag en hel del städning på tomten kvar (den lilla!), efter renoveringen... Ser inte så kul ut, men ett par timmar så är det gjort... Nä nu bör jag nog dra mig ner mot affären, ska bara väcka tonårssonen först (!)

Ha det!

Inga kommentarer: