lördag, maj 19, 2007

Pitepalt


Idag har jag varit hos några kompisar och ätit riktig pitepalt. Supergott! Fick i mig hela 3 stycken! Sen var man totalt proppmätt. Men gott var det.
Har varit i butiken idag. Har fått jättefina butiksställningar för mina handgjorda pärlor. Har beställt dem från USA och min pappa har snickrat fina bänkar som de står på. Så nästa vecka när jag kommer tillbaka från resan kommer de fyllas med massa fina lampwork. Många av mina kunder undrar varför jag bara har öppet i butiken en gång i veckan, men än så länge så behöver jag ju ett vanligt jobb i veckorna. Som en kund idag som tyckte att jag har ju så otroligt mycket så jag borde komma ut mer att folk får reda på att jag finns. Ska se om jag kan ha öppet en vardag i veckan också. Vore nog inte dumt. En kväll i veckan till exempel. Vi får se hur det ser ut till hösten.
Borde vara färdigpackad och har inte ens börjat... Åker imorgon efter lunch. Har faktiskt lite fjärilar i magen, fast mer av förväntan och nyfikenhet. Ser verkligen fram emot det. (Bilden ovan är silkesstänger från Skulsta och sötvattenspärlor från min affär. Visst är det snyggt!).


//Mia


Några ord på vägen...

Som jag brukar säga till de som säger att de inte kan göra smycken:

"Bara fantasin sätter gränser"

Inga kommentarer: