söndag, maj 13, 2007

Melodifestival...

Nja... inte vet jag vad ni tycker, men festivalen igår var ju ett riktigt bottennapp. Den ena tråkiga och konstiga låten efter den andra. The Arks låt var ju helt suverän jämfört med de flesta låtarna. Västeuropa har inte någon chans när de östeuropeiska länderna röstar på varandra. Vilket jag förstår vi i Norden är ju likadana, men vi är ju så få och de ju så många.
Har precis insett att det ju bara är en vecka tills jag åker till Tjeckien på inköpsresan... Ser verkligen fram emot att komma hem med en ny kollektion pärlor. Har ju redan förbeställt massor av läckra handgjorda lampwork. Dessutom blir det en hel del strängar och även smyckesdelar. Ska bli superkul! Fyra intensiva dagar. Har inte bokat hyrbil ännu, men eftersom jag åker själv så bara MÅSTE jag ha en med GPS... har noll lokalsinne och även om jag åkt dit flera gånger, så har jag hittills alltid haft sällskap innan och åka själv känns lite mer nervöst på vägarna där. Det är så många småvägar och en del små samhällen som jag ska till i Tjeckien. Återkommer med rapport senare.
Har ju precis planerat in ett pärlmarathon och anmälningarna började trilla in på en gång! Superkul. Så vill ni inte missa denna roliga händelse så får ni nog skynda er på att anmäla er.
Nä, nu ska jag sätta mig ner och gå igenom förra årets bokföring och sen blir det deklaration... Bad om uppskov och den måste vara inne imorgon! Suck! Inte någon favoritsyssla direkt......
Pärliga kramar
Mia

Inga kommentarer: