söndag, december 17, 2006

Igår...

... var jag på en helt underbar konsert. Det var min dotter som går i Haninge sångklasser som sjöng (tillsammans med många andra förstås!). De hade julkonsert i Gustaf Vasa kyrka på Odenplan, tillsammans med Bachkören och Frälsningsarmens blåsorkester och Peter Harryson. Så otroligt fint. Man fick till och med en tår i ögat ibland. Sån otroligt häftig akustik inne i kyrkan också.
Hade en väldigt bra dag i butiken igår, det märks att många kommer att göra egna julklappar i år. Kul! Fick ju in en massa nytt får Beadalon och jag har redan börjat göra glasögonsnören (snyggt och enormt praktiskt). Idag måste jag nog dit och hämta material för att göra halsband som mobilen kan hänga i. Köpte in nya och snyggare mobilhängen från Beadalon som passar superbra till det.
Fast idag är jag lite sur måste jag erkänna, har varit tvungen att skicka iväg mitt första mail till en kund som INTE har betalat två försändelser.... Sånt är urtrist! Jag kanske var dum nog och skickade iväg dem innan betalningen kommit in, men ALLA andra kunder har varit urärliga och det har funkat hur bra som helst. Fast nu lär jag bli mer försiktig och inte skicka innan jag ser att pengarna verkligen kommit in. Trist att man ska behöva göra så bara för att någon enstaka kund inte sköter sig och är ärlig.
Annars är det mesta på topp.... förutom att idag måste jag städa och försöka få upp de sista kartongerna.... Vardagsrummet består av klädkartonger och gamla mjölkbackar med pärlor i.... :-) Inte så himla lyckat kanske. Så det vore skönt att få undan allt idag...
När jag vaknade idag och tittade ut så såg jag något vitt på marken - inte snö, men dock FROST! Yippieh! Lite kyla: ÄNTLIGEN! Så det kanske finns lite hopp om snö i alla fall? Men måste nog hinna med en promenad idag, frost och solen skiner för fullt redan. Härligt! Tänkte jag skulle försöka fota lite i butiken också och lägga upp på nätet så ni får se hur vi har det i affären. Sen vill jag fota lite av de nya produkterna och lägga in. Nu i veckan får jag ju nya pärlor också som ska läggas in......
Ha en alldeles underbar söndag!

Inga kommentarer: