tisdag, december 19, 2006

SNÖ!!!



Så äntligen kom det snö! Härligt underbart! Fast sen hörde jag av dottern att det ska vara 5 plusgrader på julafton... så snölyckan varar inte så länge. Men julkänslan kom ganska fort i alla fall. Tänk vad lite vitt från himlen kan göra.
Pratade med byggarn igår och de måste riva upp hela golvet längs med hela nedervåningen... all klinkers.... så det är bara att ge sig ut och börja kolla ut något nytt snyggt (fast jag tyckte verkligen om det som vi hade...). Sen ska fläktarna stå på och torka upp över hela helgerna nu och sen kollar de hur snabbt det har torkat för att sen kunna avgöra ungefär hur länge mer det måste torka på innan de kan börja renovera..... Bara hoppas att det blir färdigt innan påsk!!! Känns ju minst sagt lite avlägset med påsk just nu måste jag erkänna.

Har börjat sticka på en halsduk till sonen. Han fick låna min häromdagen och jag frågade om han ville att jag gjorde en åt honom. Ok-sa han då! Så han sa att det skulle vara något svart eller/och rött. Så självklart så passade jag på och började på en gång! Så det blir ett julpaket på söndag! Kul när det tycker att det är ok att man gjort något till dem. Det blir ursnygg, svart med svart/rött melerat garn emellan bredrandigt.

Använde min beadalon borr som går på batteri idag. Superbra! Borrade upp större hål både i sötvatten och lampworks så att jag kunde trä på lite tjockare vaxad bomullstråd. Blev hur bra som helst! Inte alls dumt att kunna ha sötvatten på såna halsband också. Kul!

För er som läser min blogg så tänkte jag ha lite specialpris på lördag om ni tittar in i butiken och handlar. Förhoppningsvis så har jag hunnit packa upp lite nya pärlor (de skickades från Tjeckien i fredags). Ni får hälsa från bloggen så får ni 10% på allt ni handlar. Passa på och kolla in de nya makramé-kiten med beskrivningar också. Man blir lite 70-tals sentimental av dem.... :-)

Nä nu är det dags att lägga sig... julfest på jobbet imorgon och då vill man ju inte vara alltför trött....

Inga kommentarer: