torsdag, december 14, 2006

Pärlvänner...

... tänkte börja med att be om ursäkt till de kunder som fått vänta på sina ordrar nu när jag blev tvungen att evakuera... Nu ska jag vara "back-on-track" igen... Jag hoppas att ni har överseende med detta och jag lovar att ni får en liten överraskning med sen i ordern..... :-)
Snön väntar på sig och ingen riktig julkänsla har man ännu. Var uppe med tuppen igår då båda mina barn går i Haninge sångklasser..... Så man såg några luciatåg igår... Vackert och stämningsfullt. Något som påminner om att julen närmar sig, vilket är härligt. Var hos tandläkaren och fick min bettskena...!!! Ja, ja jag ligger och biter tänder på nätterna så jag får en otrolig tandvärk..... Gissa vad kalaset gick på? 3000 kronor!!! Suck! Så det var bara att slita upp kreditkorten..... Inga roliga pengar alls.
Idag ska jag träffa en kollega i branschen och vi ska diskutera olika eventuella samarbetsformer och även hjälpa varandra. Ska bli jättekul. Det är ett företag som bland annat koncentrerat sig på makramé och gör pärlor med lite större hål så att snörena går igenom. Så att jag kommer att köpa in deras varor och sälja i min butik. Sen nu till våren tänkte jag ha lite kurser i makramé, både att knyta smycken, men även skärp etc. Superkul!
Nu ska jag iväg med vår lilla katt till mina föräldrar där den stora katten är. De saknar varandra så vi tänkte att de nog vill ha lite sällskap av varandra...
Så vi får väl se om tomten kommer fram med släden i jul om vi inte har någon snö..... ;-)

Inga kommentarer: