måndag, december 25, 2006

Tid att pyssla lite...


... och faktiskt sitta ner och göra lite smycken. Det var länge sedan jag hann göra det. Ville i alla fall visa ett av halsbanden jag gjort idag. Lite lampwork, halvädelsten och sötvatten. Sen mina nya rocailles så klart...


Vi hade en trevlig julafton igår. Det var jag, barnen, mina föräldrar och bror. Jag kan rekommendera ett sällskapsspel som vi hade urkul med: Quackle! Ska ni köpa något nytt spel, så köp det. Lika kul tillsammans med familjen, som med kompisar på fest. Det är årets partyspel i USA tydligen. Många skratt blir det i alla fall.


Idag åkte barnen till sin pappa, eftersom han firar den 25:e så har vi alltid gjort så att barnen är hemma med mig på julafton och med honom på juldan. Nu ska de vara hos honom till den 2 januari. Blir tomt utan dem hemma. Fast idag har jag passat på och gjort lite sånt som jag inte gjort på länge: Åkte faktiskt och träna idag på eftermiddagen!!! (många utropstecken!!!). Jag har nog inte tränat på ett halvår minst och innan dess var det nog lika länge.... Jag och en kompis har ju bildat 15 kilos-klubben (även om hennes sambo envisas med att kalla det 30-kilos klubben!). Låter bättre med 15. Vi ska i alla fall gå ner 15 kilo var fram till augusti i sommar... (då ska min kompis och hennes sambo gifta sig). Så idag började jag med ett lugnt träningspass, uppvärmning i 25 minuter och sen lite maskiner i gymet. Imorgon ska hon hänga med. Sen gäller det att få till en bra kost... (i alla fall betydligt mindre godis än det blivit på sistone, speciellt choklad!).


Jag åkte förbi butiken på väg hem från gymet och hämtade lite pärlor och delar. Så jag har suttit och gjort lite halsband och glasögonhållare... Det var länge sen jag haft tid. Har ju fått in massa nya tjeckiska glaspärlor (bohemisk kristall som det också heter) och urfin rocaille. Bland annat både matt och med lyster. Urläckra!


Ska nog sitta en stund till innan jag lägger mig. Passa på nu och umgås med vänner och familj och även att ta det lugnt och hinna få lite egen tid. Sällskapsspel är perfekt när man ska umgås och ha roligt tillsammans och pärlandet är en enormt skön avkoppling...

Inga kommentarer: