onsdag, december 27, 2006

Lugn vardag igen..

Det var så lugnt och skönt på jobbet idag. Vi var bara 4 stycken på min avdelning och det var så tyst och lugnt. Fick så otroligt mycket gjort. Skönt när det är så tyst, man känner sig inte trött i huvudet efter en hel arbetsdag, ändå så jobbade jag rätt sent. Gick inte förrän efter kl halvsex.

Åkte direkt från jobbet till butiken. Igår var nämligen jag och en kompis på IKEA. Vi skulle egentligen träna på gymet, men det var stängt eftersom de lägger nytt golv, så då blev det IKEA istället (hm, inte för att jag vet hur det kopplingen gick till!!!). Men väl på IKEA så handlade jag glasburkar till mina rocailles 28 stycken (fast de räckte inte utan måste nog köpa en 20 till tror jag!). Har fått in så himla många rocailles. Både vanliga, matta och med lyster och sen även i olika storlekar. Urhäftiga färger! Sen köpte jag några fler glashyllor, fast konsollerna fanns inte just nu.... Alltid något som inte finns inne som man tänkt köpa. Så jag får vänta lite med att borra upp fler hyllor. Vill få upp alla glasburkar så att man lätt ser vilka färger som finns. Så himla läckert att se dem bredvid varandra.

Så ikväll åkte jag till butiken för att göra iordning burkarna och hälla i rocailles... Det blev supersnyggt tycker jag. Får ta med mig kameran nästa gång och fota lite. Den här veckan är det bara kortöppet på vardagarna, men jag är där på lördag i alla fall mellan 11 till 15. Ska försöka få upp lite mer tjeckiska pärlor tills dess också.

Fast imorgon har jag lovat mig själv att gå till gymet i alla fall. Har jag bestämt mig för att komma igång så är det lika bra att köra på... :-)

Ett tips på vägen: Använd inte pärlor bara till smycken, utan du kan även piffa upp en gammal väska... Det ska jag själv göra.

Inga kommentarer: